joi, 26 noiembrie 2009

" Profetie si prestiinta... Cum pot fi ele verificate in fata unor intrebari carora nu li se cunoaste raspunsul? Bunaoara: In ce masura exista prevestire efectiva in "forma-val" si in ce masura modeleaza profetul viitorul pentru a-l adapta profetiei? Care este mecanismul armonicelor interne actului profetic? Vede profetul, intr-adevar, viitorul sau vede doar o zona fragila - o falie sau un clivaj - pe care o poate modela prin cuvinte sau hotarari, asa cum slefuitorul de diamante modeleaza o nestemata cu lama cutitului sau?"

5 comentarii:

  1. Aici pe bune, vreau cateva pareri.... Credeti in talmes-balmesul asta cu profetia? Intuitie? Analiza atenta? Noroc chior? Sau mici influiente asupra autosugestiei umane (aici la profetii mai personale)? Nu am aprofundat-o niciodata serios si chiar mi-ar place. Personal am un respect deosebit pentru stiinta si initial as opta in cel mai rau caz pe treaba cu norocu chior decat pe un anume har sau viziune, dar chiar mi-ar face placere sa fiu contrazis

    RăspundețiȘtergere
  2. imi place sa cred ca tot ce ne inconjoara e stiinta...daca s-a putut demonstra faptul ca nu suntem organisme billogice ci niste roboti,zic eu ca am dreptul sa ma gandesc ca orice gand al nostru e proiectat "undeva-n stele" si ca acea autosugestie pura stiinta(stii f bine parerea mea despre autosugestie)

    RăspundețiȘtergere
  3. Omul este capabil sa-si deseneze viitorul,aceasta actiune depinde de inteligenta fiecaruia,dar in mod special de gradul de implicare in acest act.Profetul vede doar ce vrea sa vada...

    RăspundețiȘtergere
  4. Omul a creat stiinta sau stiinta a existat din totdeauna si a rasarit odata ce inteligeta omului a fost perfectionata, pentru a fi descoperita?

    RăspundețiȘtergere
  5. Stiinta e ceva relativ...e stiinta atata timp cat e cunoscuta de cineva. Raspunsurile la fenomenele in prezent explicate au existat de la crearea fenomenelor...a devenit stiinta cand au devenit cunoscute. De aici si credinta unui om cu respect pentru stiinta...printr-un rationament inductiv poate presupune ca fenomenele neexplicate in prezent au raspunsuri care intr-o buna zi vor face parte din stiinta.

    RăspundețiȘtergere