duminică, 22 noiembrie 2009

Idee 2

Am considerat ca e mai bine daca as face un post nou decat sa fac un comment la postu precedent din simpla ratiune ca am cam multe de zis:).
Draga DMC,nick-ul meu chiar semnifica ceva si in niciun caz nu duce cu gandul la acels desen animat de la Disney(nici nu vreau sa ma gandesc ca te-ai fi gandit la retardatele alea doua cu "2 ochi caprui").Probabil ca daca ai fi stiut cum ma numesc n-ai mai fi spus asta.Daca tu te-ai legat de Nietzsche eu am sa ma leg de Cioran care spunea:"a fi sau a nu fi, nici una nici alta.", demonstrand astfel ironia sa geniala(whatever).Revenind la ceea ce m-a deranjat pe mn,cred ca suferinta aia adevarata nu permite postari si descrieri pe blog.Cred ca atunci cand omul sufera cu adevarat isi creeaza o perdea care sa-i ascunda adevaratele trairi,tocmai pentru a se proteja.Daca e sa vorbim,draca "ochi albastri" de suferintele mai marilor poeti, cred ca deviem de la subiect.Si totusi,suferintele lui Eminescu au plecat de la dragostea ce i-a purtat-o Veronicai Micle.Toata lumea stie ca pasiunea lui a fost transformata in pura obsesia,iar aceasta obsesie a fost la randul ei transformata in inspiratie.Asa ca draga "ochi albastri" te rog sa nu-mi spui despre opera lui Eminescu cum ca a fost conceputa din suferinta,caci din cate sper sa fi inteles din ce am zis mai sus,adevarata sursa a fost dragostea!Cat despre faptul ca vorbesti foarte aiurea,aiurea tare de tot,nu mai spun absolut nimic,pentru simplul fapt ca vreau sa ies din acest cerc vicios al comentariilor in necunostinta de cauza:).Inca ceva pentru DMC,ti-am spus ce cred eu ca e suferinta insa n-am precizat faptul ca ceea ce am gasit pe acest blog nu e decat teatru foarte ieftin.Care este scopul acestui teatru nu stiu,dar imi permit sa cred ca varsta frageda a unora,le da acea falsa impresie ca prin suferinta ar putea atrage atentia.Plecand de la frustrari personale,acesti oameni care joaca acel teatru ieftin,ajung la concluzia ca se pot refugia in aceasta suferinta care din pacate e falsa.

7 comentarii:

  1. Dragă ENAFALINAD, m-am gândit câteva minute dacă e bine să îţi răspund. Nici acum, în timp ce tastez, nu ştiu sigur, dar o fac, după cum bine vezi. Nu am vrut să te jignesc spunându-ţi ce îmi vine mie în minte când mă uit la nick-ul tău. Am spus doar ce mi-a venit în minte: personaje din Bambi. Dacă asta mă face infantil, nu-i bai. Spune-mi infantil.
    Ai pomenit numele lui Cioran. Foarte bine. Dar nu lângă Nietzsche. Unul a fost filosof (nebun ori ba, nu are importanţă), celălalt liric. Un liric uriaş, dar, totuşi, un liric. Unul lângă altul, nu dă bine... Părerea mea (desigur, neavizată - nu mă pricep la nimic, după cum bine sesizezi)...
    Ai vorbit despre "obsesia" lui Eminescu pentru Veronica, obsesie despre care, spui tu, "ştie toată lumea". Ei bine, eu nu ştiam că a fost vorba de o obsesie. Dar, cu siguranţă că nici la Eminescu nu mă pricep...
    Dacă vorbesc aiurea (şi o fac), poate ar fi mai bine să combaţi spusele mele, atunci când ele îţi zgârie retina şi, apoi, raţionalul, cu argumente inteligente. Nu vei pierde timpul făcând asta. Vei învăţa, chiar dacă tu crezi că ştii deja, arta contraargumentării şi îţi va prinde bine.
    "Teatrul ieftin" de pe acest blog nu trebuie să aibă un scop pe care tu sau eu sau altul să îl sesizeze imediat. Ieftin ori nu, în cel mai rău caz e teatru, iar teatrul este o artă. Dacă jucăm mai bine, mai rău, mai fals, dacă ne ajută în defulare ori doar ne umple timpul, nu contează. Contează doar asumarea condiţiei de actor.
    Cât priveşte postările mele, dacă le-ai citi cu atenţie şi înţelepciune... cine ştie ce părere vei avea...

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiu de ce dar simt ca te-ai simtit...ofensat.daca asa e imi cer scuze,nu am avut nicio intentie.te-as ruga sa nu-mi pui in carca lucruri pe care nu le-am zis,mai rau e ca nici macar nu le-am gandit:)nu am contestat nici macar o secunda priceperea ta in ceea ce priveste, sa spunem alesul cuvintelor...caci doar de asta am avut parte,de cuvintele tale scrise:)poate o discutie fata-n fata mi-ar permite sa-mi fac o parere despre persoana ta.(in niciun caz bunul simt si ratiunea nu ma lasa s-o fac in urma unor postari pe-un blog,blog care pana la urma urmei tipa,zbiara si urla:"sunt filosof si vreau atentie!").poate ca e prea generalizata faza asta cu filosofia...hai sa-i spunem simpla vorbaraie si nu filosofie.am prostul obicei de a ma abate de la subiect,revenind la ce vreau de fapt sa spun,nu am sesizat nicio neavizare,nepricepere sau ce-ai mai spus tu pe acolo...repet, nu mi-am permis s-o fac:)n-am spus decat ca numele meu inseamna ceva:)si ca n-ar trebui sa te duca cu gandul la altceva decat ca e ceva intr-adevar ascuns acolo:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu, nu m-am simţit ofensat. Fii pe pace! Şi cred că nimeni nu trebuie să se simtă ofensat de opinia celui de lângă. Am considerat doar firesc şi elegant, din partea mea, să ofer nişte explicaţii micilor tale răutaţi. Vreau ca acest blog "să dureze" pentru că el afirmă ceva. Şi sunt dispus să mă lupt şi cu Papa Benedictus XVI pentru o idee în care cred. Dacă acum vrei să "cădem la pace", nu pot decât să mă bucur. Dacă vrei să ne întâlnim la un pahar de vorbă pentru "a mă cunoaşte mai bine", e, din nou, OK. Încearcă doar, aşa ca sfat de la un bătrân ce sunt, să nu mai generalizezi sau să dai verdicte mirosind a autoritate. Nu e apanajul inteligenţei, iar tu pari inteligent/ă...

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga prietene. Stii prea-bine scopul pentru care a fost creat blogu' asta. In niciun caz nu a fost facut intr-un strigat speriat si patetic de a atrage atentia cu scuza ca aici filozofam. Chiar cred ca e un loc in care oamenii isi pot exprima gandurile care ii incearca in speranta dezbaterilor acestora cu alte persoane dornice sa gandeasca. Inteleg revolta ta in legatura cu faptul ca discutiile incep a lua o alta culoare, dar in niciun caz nu este un strigat pentru atentie.

    RăspundețiȘtergere
  5. "oamenii isi pot exprima gandurile care ii incearca in speranta dezbaterilor acestora cu alte persoane dornice sa gandeasca"...zic eu ca filosofie e putin mai mult decat dezbaterea gandurilor unor oameni...la asta mam referit...

    RăspundețiȘtergere
  6. "Filozofia (filosofia) (gr. φιλοσοφια, philein şi sophia, dragoste de înţelepciune): disciplina autonomă a culturii având ca obiect cunoaşterea formelor şi proceselor gândirii. Filozofia este o modalitate de gândire şi investigare, formată dintr-un ansamblu de noţiuni şi idei, care tinde să cunoască şi să înţeleagă sensul existenţei sub aspectele sale cele mai generale, o concepţie generală despre lume şi viaţă."
    Nu e asta ceea ce vrem? Asta, cel putin, e ceea ce vreau eu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Dacă tot susţii ca nick-ul tău de ENAFALINAD are vreo semnificaţie zi-ne şi nouă...suntem curioşi...şi nu-ţi mai bate capu cu ,,deci nick-ul meu chiar are semnificaţie" sau ,,vaaaai...nu vă mai luaţi de nick-ul meu, nu mi-l mai stâlciţi"...ma rog, ceva de genu...şi alte bla bla-uri.

    RăspundețiȘtergere