joi, 19 noiembrie 2009

O incizie

"Mi-e dor de mine. De cine sunt mi-e dor. De individualitatea mea, de fiinţarea mea originară îmi este dor. Astăzi, tranchilizat de valori în care nu pot să cred, mă rătăcesc într-un sine pe care nu îl cunosc, care nu mă reprezintă, care nu are nimic în comun cu mine. Astăzi sunt un străin faţă de mine însumi, un străin pe care nu îl suport, care nu îmi transmite nimic. O mască îmi acoperă chipul. Acest om nu sunt eu! Obsesiile acestui om mă înspăimântă. Dorinţele acestui om mă înfricoşează. Tânjesc după mine. După cel care eram înainte de carceră. Înainte să îmi atârne cătuşele acestea la picioare, înainte să port pe creştet o coroană care nu mi se potriveşte. M-am plictisit de umbra în care sunt aruncat de acest străin. Urlu după mine. Plâng după mine. Închistat într-un pragmatism debusolant, dezolant, mă zvârcolesc de dorul meu.
Azi nu am chef de filozofări. Am chef de cel care am fost. Mi-e dor să îmi mai urlu o dată frumuseţea anilor puţini, să mă laud cu vigoarea mea, să le arunc tuturor în faţă superioritatea mea de adolescent rebel şi imposibil de înţeles. Mai vreau să mă iau la harţă cu Dumnezeu, să mai urc, asemeni lui Belerofon, până în Înalt pentru a-i cere socoteală. Cât de frumoasă şi cinstită îmi era lupta pe atunci! Cât de candid eram în faţa gloanţelor vieţii! Nimic nu mă înspăimânta pe mine, cel de ieri!
Azi nu am chef de nimic. Fiinţarea mea este una instinctuală. Sunt lipsit de viaţă la fel cum sunt lipsit de mine..."

3 comentarii:

  1. Orice fel de masca ai purta, orice fel de chip si voce ai avea,interiorul nu ti-l poti schimba.
    Ai putea sa lasi fiecare regret in urma si sa mergi mai departe?

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate anumite lucruri esentiale, care-ti definesc pesonalitatea raman aceleasi. In schimb, fiecare situatie prin care treci isi lasa amprenta, iar cu timpul se contruieste o persona noua, chiar radical schimbata.
    Tocmai analizand acele regrete, care la un momen dat ajung sa ne machine gandurile, ajungem sa vedem lumea cu alti ochi si sa mergi la departe. Cred ca intr-un fel si regretele contribuie la continua noastra schimbare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnule DMC dupa umila mea parere cred ca ar trebui ca intr-o zi sa va comportati cum va dicteaza inima si sa va orientati actiunile conform tineretii pe care sunt convins ca o aveti.O zi normala si,totusi foarte schimbata pentru dumneavoastra.Peace;)(n-ai tupeul)

    RăspundețiȘtergere