joi, 31 decembrie 2009

O biblioteca, un loc unde timpul capata o alta dimensiune, un spatiu ce gazduieste obiecte inerte, ce isi capata sensul doar in momentul cand sunt deschise. Lumile ascunse in ele se impletesc cu a nostra, personajele ce populeaza paginile cartilor devin modele sau oglinzi ale oamenilor, amintirile lor parte din amintirile noastre. Cand cineva intra intr-o biblioteca, el cauta de obicei ceva. O idee care sa-l inspire, o poveste care sa-l incante, o relatare istorica sau pur si simplu un loc de reculegere si sfarseste prin a se gasi pe el insusi. In spatele fiecarei carti exista un om, fiecare a fost gandita de cineva , caruia i-a trebuit poate o viata intreaga pentru a incredinta foii de hartie gandurile sale. Prin cartea rapita dinte suratele sale, ma conectez la trairile zamislitorului ei, stiind ca ele nu ma vor parasi niciodata, pentru ca intre carte si cititor exista o interactiune de lunga durata, devenind uneori chiar permanenta. Pentru cei mai multi dintre noi cartile constituie, de fapt, un necesar combustibil al vietii. Fiecare carte poarta cu sine dovada existentei creatorului ei si, in acelasi timp, dovada triumfului vesniciei asupra efemerului.

13 comentarii:

  1. Ar fi interesant daca fiecare si-ar spune cartea favorita,care l-a impresionat cel mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. dar o dam pe litaratura?hai macar sa facem ceva separat..as vrea sa pastram tema filosofiei...parerea mea parerea mea...\

    RăspundețiȘtergere
  3. adik ar merge dak am filosofa pe amrginea unor carti...

    RăspundețiȘtergere
  4. mda..hai sa facem si o lista cu cartile citite..cautam pe google titluri de carti "grele" si hai sa ne laudam ca noi citim;) enafalinad

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai:))...chiar asta intelegi printr-o mana de oameni care spun ce carte i-a impresionat? Ca se lauda ca citesc:))? Eu abia astept sa se ridice cineva sa spuna ca a citit cartea pe care am mentionat-o si sa fie dornic sa discutam.

    RăspundețiȘtergere
  6. Unchiule Pecos...eu am citit cartea şi-mi doresc să discutăm pe marginea ei, asta dacă mai eşti interesat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, sunt, doar ca nu mai citisem de mult postarea asta

    RăspundețiȘtergere