marți, 1 decembrie 2009

Trandafir: petale si spini

In timpul liber imi place sa fiu prost. In timpul liber imi place sa inchid ochii inveninati si tulburati de idei si concepte complicate, odioase care imi incarca sistemul nervos si asa destul de fragil. Nu imi gasesc linistea in lumea asta imbibata de studii oculte, afirmatii socante si descoperiri stupefiante. Toate teoriile, conspiratiile, aspiratiile la noi si noi cuceriri in domenii stiintifice, spirituale imi incarca sufletul de o mazga vascoasa si grea…..imi pateaza constiinta, imi innegresc ochii. Ajung sa-mi pierd orice urma de pigment din ochi, ma uit la ei si nu-i mai pot patrunde nici chiar eu. Ce fac? Incep sa ma alterez sub presiunea celor care intra in mine. Cele carora imi dedic toata viata sa le descopar ajung sa ma pietrifice, sa-mi extirpeze orice gand ca in mine ar fi existat o flacara. Sa las focul din mine sa se stinga ar insemna sa incep sa privesc lumea de partea cealalta a unei camasi albe ale carei maneci sunt legate la spate. Nu pot sa las asta sa mi se intample. Asa ca-mi iau mici pauze…..imi iau mici vacante. In acest timp liber al meu, pentru a pune putine lemne pe foc, imi place sa fiu prost. Sa ma bucur ca rasare soarele, sa ma bucur ca mananc ultima bomboana din fundul unei cutii aratoase, sa simt gustul fulgilor de zapada care mi se aseaza pe limba dupa ore de stat cu gura cascata admirand un bec care clipeste fascinant, cand in galben, cand in albastru. Sa fiu iar un prost fericit. Lumea asta e captivanta si pana la urma, desi dezbatuta in numeroase discutii filozofice cu rezultate mai mult sau mai putin interesante, asta e drumul spre adevarata fericire: sa fii prost si sa te bucuri la nimic si la orice. Imi place sa fiu prost. Uneori ma las captivat atat de mult incat uit de scopul meu, dar mai devreme sau mai tarziu reprimesc chemarea interioara care imi aminteste ca drumul meu trebuie continuiat. Acum, cu torta-mi arzand ca in ziua cand m-am nascut, ochii-mi limpezindu-se cristalin si lucind de un verde acru, eterna mea dorinta de a patrunde cu un cutit in ceata si de a decupa forma unui soare peste spatiul asta fata de care fiecare farama din sufletul meu imi spune ca sunt strain ma impunge iar ca un taur demonic trimis sa ma impinga spre prapastiile Helheim-ului. Parasesc voluntar starea mentala de pura fericire. Constient de faptul ca incetul cu incetul ma vor stinge iar, imi pun iar intrebari, incep iar sa gandesc. De ce? Nu sunt masochist, ci asta-mi e chemarea. Sa-mi innegresc iar ochii cu ciudatele teorii si conspiratii, sa mi-i aprind apoi din nou lasandu-ma sa prostesc. Osciland intre extaz si agonie, acum incercand sa ilucidez misterul zilei de dupa Ragnarok, acus sufland peste o frunza ce cade pentru a vedea cum se roteste, traiesc in aceasta celula de ciment rece si gri, asteptand sa fiu eliberat si sa pot zbura din nou.

6 comentarii:

  1. Pana la urma si ignoranta e un soi de fericire.

    RăspundețiȘtergere
  2. luciditatea duce la nefericire, dar ignoranta iti asigura doar supravietuirea, nu si trairile interioare

    RăspundețiȘtergere
  3. De multe ori imi pun intrebari care ma fac sa cred ca sunt nebun in sensul ca nu multi gandesc si traiesc ca mine, dar aceste discutii interioare nu pot coexista in lumea de zi cu zi a vietii de adolescent.Asa ca iau uneori pauze pe care le numesc zile fericite pentru a imi elibera constiinta si a ma extrage din problematicile existentiale.Aceste intreruperi imi fac mult bine dar nu dureaza mult pentru ca ce e simplu si iti induce o stare de bine nu este intotdeauna calea cea mai buna...

    RăspundețiȘtergere
  4. si mie in timpul liber imi place sa fiu prost,insa o fac altfel : imi place sa scriu comentarii amuzanto-stupide pe unde trec,dupa care sa vad cum oamenii stau sa le analizeze in detaliu.
    imaginile "metaforelor" tale sunt cam ciudate 1.nu ma bucur ca rasare soarele.ma bucur cand ma trezesc si e soarele rasarit,eventual cand il VAD cum rasare
    2.nu ma bucur deloc ca mananc ultima bomboana dintr-o cutie aratoasa,chiar ma simt prost si obisnuiesc sa ii intreb pe cei din jur daca o vor(ce mi-a facut societatea nu ?)
    3.sa stau pe loc o ORA iarna,in frig (mai mult,cu gura cascata)? vreau sa te vad cum faci tu asta,dar mai mult,cum iti face asta placere

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga domnule george....chestiile astea care ti se par tie ciudate sunt doar simboluri pentru bucurii mici si simple. Poate totusi se refera la ceva mai mult decat la faptul ca cineva ar vrea sa imparta bomboana respectiva sau ca cineva si-ar pune problema ca i-ar fi frig uitandu-se la acea luminita....irelevant, nicio treaba cu ceea ce vrea sa spuna de fapt. Un alt astfel de simbol ar fi un simplu sarut, sau mai pe intelesul tau, /kiss

    RăspundețiȘtergere
  6. unchiule,eu sunt convins ca se refera la mai mult din moment ce sunt metafore.doar ca mie nu imi proiecteaza exact imaginea la care vrei tu sa ajungi.that's all
    haha inteleg aluzia.si sunt mandru ca stiu engleza !

    RăspundețiȘtergere